Bannery, reklamy i plomby VOID - drukarnie i zakłady poligraficzne

cie obrazu z formy drukowej na podłoże drukowe (np. na papier). Potocznie nazywana drukiem...jest również każda kopia, czyli odbitka drukowa. Za druk uważa się również rozmaite techniki powielania tekstu i grafiki zarówno metodam

Bannery, reklamy i plomby VOID - drukarnie i zakłady poligraficzne plomby gwarancyjne void druk
Rzeczy drukowanych potrzebuje praktycznie każda firma: ulotki, broszury i reklamy. Czasami pojawiają się jednak i inne potrzeby, na przykład .

O druku

Druk ? wielokrotne odbicie obrazu z formy drukowej na podłoże drukowe (np. na papier). Potocznie nazywana drukiem...jest również każda kopia, czyli odbitka drukowa.

Za druk uważa się również rozmaite techniki powielania tekstu i grafiki zarówno metodami tradycyjnymi, z użyciem maszyn drukarskich, jak i nowoczesnymi metodami komputerowymi z użyciem komputerowych urządzeń peryferyjnych, jak drukarki, plotery itp. - choć poprawnie tego rodzaju odbitki powinno nazywać się wydrukami.

Wprowadzenie do drukarń technik komputerowych i druku cyfrowego, sprawiły, że coraz częściej przez druk rozumie się również wydruk dokonywany na skalę przemysłową za pomocą przystosowanych do tego maszyn drukarskich.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Druk


Szeroka poligrafia

Sama poligrafia to dział szeroki jak morze i różne rybki w tym morzu pływają. Od prostych druków ulotek po wielkie bannery czy naklejki na szyby. Przy tak szerokim pojęciu czasami ciężko powiedzieć w czym dany zakład poligraficzny się specjalizuje.

Niektóre zakłady stawiają właśnie na niskonakładowe druki małoformatowe, inne na naklejki, a jeszcze inne tylko na druk wielkoformatowy. Co utrudnia czasami wybór jednego zakładu dla naszych zleceń, ale cóż rynek jest jaki jest, a cena usług i ich jakość też są rzeczami istotnymi.


O papierze

Papier w poligrafii i drukarstwie jest chyba najistotniejszą, zaraz obok farb, rzeczą. Bez niego nie możliwy byłby druk. Papier jako tworzywo jest znany od 105 r. n. e., czyli od bardzo dawna. Jednak dopiero w okolicach XX wieku zaczęto wymyślać coraz to nowe rodzaje papieru do różnych zastosowań.

I mamy teraz papier kredowany, biały, śliski, pokrywany tworzywami sztucznymi itp. Wszystko to aby osiągnąć różne rezultaty druku reklamowego i publicystycznego. Od wyboru papieru zależy końcowy efekt drukowanej rzeczy, jej trwałość i wytrzymałość.



© 2019 http://galanteria.waw.pl/