Dobre części do samochodu

nanosilnik tłokowy silnik spalinowy silnik odrzutowy silnik wielopaliwowy silnik jonowy silnik o spalaniu zewnętrznym maszyna parowa

Dobre części do samochodu

Rodzaje silników

W zależności od rodzaju przetwarzanej energii:

zasilane energią chemiczną lub atomową
silnik cieplny
silnik o spalaniu wewnętrznym
nanosilnik
tłokowy silnik spalinowy
silnik odrzutowy
silnik wielopaliwowy
silnik jonowy
silnik o spalaniu zewnętrznym
maszyna parowa
turbina parowa
silnik Stirlinga
silnik elektryczny
silnik jonowy
silnik hydrauliczny
silnik pneumatyczny
silnik wiatrowy ? wiatrak
silnik wodny ? koło wodne, turbina wodna
silnik napędzany anihilacją ? hipotetyczny
silnik żywy ? człowiek, zwierzę ? nazwa aktualnie bardzo rzadko używana

W zależności od ruchu elementu odbierającego energię:

z ruchem posuwisto zwrotnym (silniki tłokowe)
z ruchem obrotowym (silniki turbinowe, silniki Wankla)
bez ruchomego elementu (silnik rakietowy, silnik liniowy).


Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/Silnik


Specyficzne usługi motoryzacyjne

Wiekowe pojazdy coraz częściej stanowią prawdziwe perełki motoryzacyjne. Samochody, które jeszcze kilkanaście lat temu uważalibyśmy za bardzo wątpliwej jakości dzisiaj stanowią prawdziwą atrakcję. Wiele pojazdów różnego rodzaju jest obecnie wynajmowanych na przejażdżki. Stylowe auta bardzo często pełnią funkcję samochodów ślubnych, o co nieraz bardzo dbają państwo młodzi. Na okolicznościową przejażdżkę ekskluzywnym autem możemy się również wybrać w związku z każdą inną okazją, jednak trzeba przyznać, że wynajęcie takiego samochodu jest bardzo drogie i to sprawia, że takimi szykownymi autami poruszają się przede wszystkim właściciele wiekowych, ale odnowionych pojazdów.


Większość współczesnych producentów samochodów

R4 ? oznaczenie rzędowego silnika spalinowego o czterech cylindrach ułożonych w jednym rzędzie. Mogą one być ustawione zarówno w pionie, jak i pod kątem do podłoża. R4 jest najprostszym układem o dobrym wyważeniu ? choć całkowite wyrównoważenie występuje jedynie dla sił pierwszego rzędu. Z tego powodu jest często stosowany w samochodach klasy ekonomicznej. Niemniej, w jednostkach mogą występować drgania, wprost proporcjonalne do wielkości silnika, a związane z siłami drugiego rzędu. Z tego powodu, wraz ze wzrostem mocy przechodzi się do układów o większej liczbie cylindrów. Kolejność zapłonów w poszczególnych cylindrach to 1-3-4-2 lub 1-2-4-31.

Spis treści

1 Wykorzystanie
2 Przykłady silników R4
3 Bibliografia
4 Przypisy

Wykorzystanie

Większość współczesnych producentów samochodów osobowych ma w swojej ofercie modele z silnikami R4, jest to najpopularniejsze rozwiązanie używane w tego typu pojazdach, drugi w kolejności jest motor V62. Przed końcem pierwszego dziesięciolecia XXI wieku, wraz z postępującym obniżaniem poziomu emisji spalin i zużycia paliwa stopniowe obniżane poziomu emisji spalin, udział 4-cylindrowych jednostek (zwłaszcza R4) na rynku samochodów klasy średniej w USA wzrósł z 30 do 47 %, zmalał w zamian udział mocniejszych jednostek V634.

Układ R4 jest najpopularniejszy przy silnikach o pojemności do 2,4 dm?. Zwykle za granicę praktyczności wykorzystania silników R4 przyjmuje się pojemność 2,7 dm?. Mimo to powstają jednostki większe, jak w Porsche 944, czy w Porsche 968 (oba 3,0 dm?), czy silnik Rolls Royce B40 o pojemności 2838 cm?.

Również Ford A wyposażony był w duży (3,3 dm?) silnik w tym układzie.

Koncern Toyota produkował silniki wysokoprężne w układzie R4 o pojemnościach nawet do 4,1 dm? (Toyota 15B-FTE). Ten silnik znalazł się w modelu Mega Cruiser.

Źródło: https://pl.wikipedia.org/wiki/R4_(silnik)



© 2019 http://galanteria.waw.pl/